Pijn op de rug bij het inademen

Wanneer je pijn op de rug ervaart bij het inademen, dan is het belangrijk om hier onderzoek naar te doen. Op deze manier kunnen ernstige aandoeningen uitgesloten worden. Wanneer je een heftige pijn op de rug krijgt bij het inademen, is het altijd verstandig om je huisarts te contacteren. Daarnaast kan je ook met je klachten bij Praktijk voor Osteopathie Karssen terecht. Hieronder leg ik het een en ander hierover uit.

Interesse in een behandeling?

osteopathie behandeling

Ervaar je pijn op de rug bij het inademen?

De pijn op de rug bij het inademen of pijn op het middenrif kan door verschillende oorzaken komen. De pijn kan heel acuut ontstaat, maar kan ook met de dag erger worden. Daarbij komen ook een paar uitlokkende factoren kijken. Dit zijn factoren, zoals het uitvoeren van bepaalde bewegingen, te veel inspanning, het aanhouden van een bepaalde (en verkeerde) houding en een bepaalde aanraking. De pijn die hierbij komt kijken, kan op verschillende plekken voorkomen, zoals:

• Tussen de ribben
  • In- of op de ribbenkast
  • Rond het borstbeen
  • Op de middenrug
  • Tussen de schouderbladen
  • Tussen de nek en middenrug

Het middenrif speelt hier een grote rol  en zal zeker meegenomen worden in de behandeling. Zie meer daarover op de pagina osteopathie voor volwassen

Naast osteopathie voor volwassen kan je bij mij ook terecht voor osteopathie voor baby’s en kinderen.

Stel direct al jouw vragen

Ervaar je ook veel pijn op de rug bij het inademen en ben je benieuwd wat de praktijk in Amsterdam voor jou kan betekenen? Dan is het slim om eens bij ons langs te komen. Zijn de klachten heel heftig? Plan dan eerst van tevoren een bezoek aan de huisarts. Heb je vragen over de behandeling? Of ben je misschien benieuwd naar gerichte meditatie? Hiervoor kan je contact opnemen met mijn praktijk door te bellen, sms’en of appen naar 0629240432, of door  een e-mail te sturen naar info@praktijkvoorosteopathie.nl.