Pijn in het middenrif of op de rug in Amsterdam

Rugklachten, ter hoogte van het middenrif kunnen veroorzaakt worden door het middenrif .
 De reden waarom er spanning zit rondom het middenrif  kan weer meerder redenen hebben.
Bij de Praktijk voor Osteopathie Karssen in Amsterdam gaan we door middel van een aantal specifieke vragen uit zoeken waar de oorzaak ligt.
Je kunt ook voor jezelf nagaan waar de klachten vandaan komen door het beantwoorden van een aantal vragen, zie hieronder.

Interesse in een behandeling?

osteopathie behandeling

Wanneer kom je met pijn in het middenrif of op de rug bij ons in Amsterdam?

Vraag je om te beginnen het volgende af, wanneer je pijn hebt op de rug of het middenrif:

• Kan je goed zitten, maar slecht rechtop staan?
  • Kan je goed op je zij liggen in foetushouding, maar liever niet languit gestrekt op buik of rug?
  • Is de pijn diffuus? Dat wil zeggen, bestrijkt het een heel gebied?

Heb je hier drie keer met “ja” geantwoord? Dan kan je al stellen dat de oorzaak van de rugpijn niet aan de achterzijde ligt, maar aan de voorzijde, al voel je de pijn wel in je rug. Je moet dan denken aan de buikorganen en aan de lende spieren die diep in je buik liggen en aanhechten aan de voorzijde van de wervelkolom. Bij deze pijn op het middenrif of op de rug kan je het best bij mijn praktijk voor osteopathie in Amsterdam een afspraak maken voor de juiste behandeling

Maak snel een afspraak bij rugpijn

Ervaar je ook veel pijn op de rug of het middenrif en woon je in de omgeving van Amsterdam? Dan is het slim om eens bij de praktijk langs te komen. Zijn de klachten heel heftig? Plan dan eerst van tevoren een bezoek aan de huisarts. Heb je vragen over de behandeling of wil je een van mijn lessen bijwonen? Of ben je misschien benieuwd naar gerichte meditatie? Hiervoor kan je contact met ons opnemen door te bellen, sms’en of appen naar 0629240432 of door een e-mail te sturen naar info@praktijkvoorosteopathie.nl.